Alternativy cukru

Alternativy cukru

Pokud nechceme použít pro slazení běžný řepný nebo třtinový cukr, tak můžeme využít některou z alternativ, jako je med nebo různé sirupy jako např. agáve, javorový sirup, rýžový sirup, datlový sirup, slad aj., ale i při volbě těchto výrobků je potřeba střídmé použití, protože se stále jedná o zdroje jednoduchého sacharidu.

Ani těchto alternativ nelze konzumovat nekontrolovatelné množství, protože obsahují jednoduché cukry a mají určitou nezanedbatelnou energetickou hodnotu. Tyto alternativy mohou být vnímány jako „zdravější“ či vhodnější varianta, ale to neznamená, že je můžeme do svého stravování zařazovat bez rozmyslu a v neomezeném množství. Jelikož tyto produkty využíváme ke slazení, tak by jejich množství mělo být vždy regulované a mělo by splňovat přiměřené dávky, které by neměly přesahovat 10% z našeho celkového příjmu energie. Z tohoto pohledu není zásadní, jestli použijeme cukr řepný, třtinový, med nebo některý sirup, ale je potřeba si hlídat celkové přijímané množství. Některé zdroje cukru mohou obsahovat i jiné pozitivní látky, jako např. vitamíny, minerály a jiné látky, ale často je není možné v přijímaném množství považovat za významné zdroje.